Chodzi mi po głowie stary projekt.
Gdyby ktoś miał zrobić nowa wersję mugena, która umożliwiała by granie przez sieć, co jeszcze powinna posiadać taka nowa-wersja oprócz wspomnianej walki sieciowej? A jeśli walka sieciowa, to na jakiej zasadzie?
Co z postaciami? Nowa wersja oznaczała by napisanie gry od nowa, czy kompatybliność z istniejącymi jest wysoce-krytyczna i niezbędnie powinna zostać, czy może lepiej napisać nowy system parsowania plików postaci, tak aby ich tworzenie było prostrze, jednak wszystkie istniejące postacie nie były by obsługiwane? Zaznaczam że według tego co napisal elecbyte na swojej oficjalnej stronie:
Cytuj:
Do not expect old characters to work. At all.
- pracują nad nowa wersja mugena, i zmiana bedzie tak duza, ze stare postacie nie beda działać.
Tworząc postacie w nowy sposób, można by np używać XMLowego syntaxu do definiowania danych postaci animacji itd, np"
Kod:
<char>
<info>
<name>Goku</name>
<author>rochal</author>
<version>1.0</version>
<updatefrom>www.mugen.pl/author/rochal/goku.update</updatefrom>
</info>
<graphics>
<ani name="stand" loop="yes">1-2-3-2-1</ani>
<ani name="go" loop="yes">4-5-6</ani>
<ani name="run">7-8</ani>
<ani name="lowkick">15-16-17</ani>
<ani name="highpunch">18-19-20</ani>
</graphics>
<attacks>
<attack id="1">
<name>Kameha</name>
<anisequence name="charge">
<ani>9-10-11</ani>
<ani wait="2s">11</ani>
<ani loop="5">12-13-14</ani>
</anisequence>
<bullet waitfor="charge">
<anisequence>
<ani>21-22</ani>
<ani wait="5s">23</ani>
<ani loop="2">24-25-26</ani>
</anisequence>
<route>forward</route>
</bullet>
</attack>
</attacks>
</char>
Myśle że czytając powyższy kod dokładnie widać jak proste mogło by być tworzenie postaci. Definiowalibyśmy ramki które miały by być odgrywane podczas kolejnych ruchów/ataków. Ramki były by sompresowanymi plikami png. Silnik dynamicznie mógłby tworzyć 'kolizje' bez potrzeby babrania sie w pliki air.
... to kilka moich przemyśleń. Co wy o tym sądzicie?