Dragon Ball Online Minecraft
  RSS Feed   Mugen.pl on Youtube   Mugen.pl on DeviantART
 News  Regulamin  Download  Forum  Autorzy  Teraz jest 22 listopada 2024, o 05:40
Mugen.pl, forum, samouczek,  mugenplanet

Strona główna forum » :: M.U.G.E.N Game Board :: » Mugen - HelpDesk




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Treść
 Tytuł: Problem z paletą
PostNapisane: 29 listopada 2009, o 22:05 
Rooster
Normal Saiyan
Normal Saiyan

Dołączył(a): 23 listopada 2009, o 18:20
Posty: 5



Wiek: 32




Nagrody:

Dzień dobry.

Szukałem już w wielu miejscach poradników, ale w żadnym nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi - mianowicie w Fighter Factory Ultimate mam swój sprite. Biorę w paletach "load from image" i wtedy z danego sprite'a ładuje mi tam ponad 20 kolorów chyba. Wybieram "Use Mask" i wybieram kolor tła. No fajnie. Kopiuję do palety na dole i zapisuję. Good.

Następnie w zakładce Sprites ładuję sobie tego samego sprite'a i zamiast tła, ustawia mi na przezroczystość czarny kontur postaci. O co kaman, i jak to zrobić?

I pytanie od razu zadam następne - czy kiedy już załaduję tą pierwszą klatkę, to do drgiej w razie czego muszę kopiować następne kolory i wstawiać je w inne miejsca na palecie, czy będę musiał zamieniać kolory które załadowałem dla poprzedniego sprite'a?

Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z paletą
PostNapisane: 30 listopada 2009, o 20:22 
Gokax
Super Saiyan 2
Super Saiyan 2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sierpnia 2008, o 21:23
Posty: 459



Wiek: 31
Lokalizacja: Poland




Nagrody:

Pokaż screen tego błedu bo nie dokońca rozumiem o co chodzi.

Jeśli plik bedziesz mial zapisany w pcx to nie bedziesz musial znow wczytywac.

_________________
Last
Obrazek
Powiększ obrazek

Obrazek
Powiększ obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z paletą
PostNapisane: 30 listopada 2009, o 23:07 
Rooster
Normal Saiyan
Normal Saiyan

Dołączył(a): 23 listopada 2009, o 18:20
Posty: 5



Wiek: 32




Nagrody:

Ot taki babol się robi :

http://www.bankfotek.pl/view/463719

:P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z paletą
PostNapisane: 1 grudnia 2009, o 20:17 
Gokax
Super Saiyan 2
Super Saiyan 2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sierpnia 2008, o 21:23
Posty: 459



Wiek: 31
Lokalizacja: Poland




Nagrody:

Jeśli byś robił palete w photoshopie np wtedy ostatni kolor jest kolorem tla.

_________________
Last
Obrazek
Powiększ obrazek

Obrazek
Powiększ obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z paletą
PostNapisane: 1 grudnia 2009, o 22:59 
Rooster
Normal Saiyan
Normal Saiyan

Dołączył(a): 23 listopada 2009, o 18:20
Posty: 5



Wiek: 32




Nagrody:

Sprawdziłem w innych postaciach i faktycznie, nie zauważyłem tego wcześniej.

Ale ok, pojawia się tylko taka buba że kiedy w górnym okienku ładuję klatkę, aby pobrał z niej paletę, wszystkie kolory są w dolnej części palety i kolor konturu (czarny) jest ustawiony w ostatniej pozycji (przezroczystości), a kolor tła (zielony) jest gdzieś tam w środku.

No cóż, zamieniam miejscami kolor konturu i kolor tła, tak aby tło (zielone) było na miejscu przezroczystości (ostatnim) a za pozycję tła (gdzieś w środku) wskoczył kolor konturu (czarny).

Kopiuję to wszystko do palety sprita (na dolną paletę) i efekt jest taki, że kontur teraz jest zielony (kolor tła wstawiony w pozycję konturu - na koniec palety) a tło jest czarne (kolor konturu jest na pozycji koloru tła - gdzieś w środku). Zamienił mi po prostu kolorami kontur i tło.

Co więcej, w zakładce sprites, ustawiam na scenę tą samą klatkę, i tło jest zielone, jak należy, a czarny - jak należy - kontur jest dalej przezroczysty. Czyli w tej zakładce nie zamienił mi kolorami części sprita, lecz dalej pozostał przy przezroczystości koloru czarnego (kontur).


Uff... Jeśli nic z tego nie kapujecie, to tu jest obrazek :P
http://www.bankfotek.pl/view/464401


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z paletą
PostNapisane: 2 grudnia 2009, o 19:45 
Rooster
Normal Saiyan
Normal Saiyan

Dołączył(a): 23 listopada 2009, o 18:20
Posty: 5



Wiek: 32




Nagrody:

Nie pierwszy, niestety.

A co do MCM (dobry skrót, bo z pamięci tworzę?) to mam, i w ogóle go nie rozumiem, a FFU już rozpracowałem co i jak od czego jest tylko jest ten cholery problem z paletami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z paletą
PostNapisane: 4 grudnia 2009, o 10:00 
Gokax
Super Saiyan 2
Super Saiyan 2
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sierpnia 2008, o 21:23
Posty: 459



Wiek: 31
Lokalizacja: Poland




Nagrody:

Cieżko mi Ci pomóc, ze wzgledu na to iż zawsze robię palete w photoshopie. Może także spróbuj o ile go posiadasz, jeśli dalej będzie ten problem to coś dalej pomyślimy.

_________________
Last
Obrazek
Powiększ obrazek

Obrazek
Powiększ obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z paletą
PostNapisane: 5 grudnia 2009, o 13:26 
Rooster
Normal Saiyan
Normal Saiyan

Dołączył(a): 23 listopada 2009, o 18:20
Posty: 5



Wiek: 32




Nagrody:

Hm... Cóż, MCM do mnie nie przemawia jakoś, bo w FFU wszystko widzę i mam to przejrzyście pokazane i dlatego jest dla mnie prostszy, a i ma zakładkę dla komend i stanów w stylu DevC++ czyli programu w którym już od pewnego czasu się poruszam. Po prostu dla mnie lepszym narzędziem jest FFU i mi on bardziej odpowiada.

Z paletą przeszła mi przez myśl taka rzecz, czy może bym komuś wysłał którąś klatkę i sporządził by dla mnie do niej paletę, tak abym już mógł iść dalej z tworzeniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strona główna forum » :: M.U.G.E.N Game Board :: » Mugen - HelpDesk


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron

Created by Mugen.pl Team 2001/2010
Site is XHTML 1.0 Validated
Proudly powered by phpBB engine © 2007 phpBB Group